Zorgregio Midden-IJssel/Oost-Veluwe
  • Home
  • Over ons
    • Taak en doelgroep
    • AVG en Privacyverklaring
  • Aanbieders
    • Verwijsindex
    • Spoedeisende zorg
    • Meldcode huiselijk geweld
    • Resultaatsturing
    • Jeugdbeschermingstafel
    • Regionaal Expert Team
    • Inschrijven en raamovereenkomst
    • Documenten en downloads
    • Productcodetabel en tarieven
    • Toegang
    • Toezicht Kwaliteit en Rechtmatigheid
    • Budgetplafonds
    • Calamiteiten
  • Actueel
    • Transformatie van de jeugdzorg
    • Pilots
    • Meer weten
  • Veelgestelde vragen
    • Algemeen
    • Raamovereenkomst
    • Toewijzing en zorg verlenen
    • Facturatie
    • Inkoop 2019
  • Contact
  • Corona

Inschrijven en raamovereenkomst

  • Home
  • Aanbieders
  • Inschrijven en raamovereenkomst
  • Inkoopbeleid

Om deze website goed te laten functioneren gebruiken wij cookies. We vragen u eenmalig hiervoor toestemming te geven.

Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met het Cookiebeleid. Lees meer

Akkoord

Inkoopbeleid

De gemeenten willen elke inwoner ondersteuning op maat bieden, integraal en niet belemmerd door bijvoorbeeld de overgang van 18- naar 18+, onderliggende wetten, regelgeving of inkoopafspraken.

De hulpvraag/leefwereld van cliënten staat los van beleidsdomeinen en -sectoren. De integrale raamovereenkomst biedt kansen om op die (integrale) hulpvraag aan te sluiten, waarmee een doorgaande zorglijn ontstaat. De ambitie is dat cliënten, aanbieders en gemeenten er geen hinder van ondervinden als men van het ene naar het andere domein doorstroomt of wanneer een ondersteuningsvraag zich over meer domeinen uitstrekt.

 Uitgangspunten van de inkoop van zorg voor de drie domeinen zijn:

  • het bieden van passende zorg en ondersteuning aan inwoners die dat nodig hebben;
  • het stimuleren van de eigen verantwoordelijkheid;
  • het versterken van de zelfredzaamheid en;
  • het bieden van mogelijkheden aan inwoners.

Deelname gemeenten

Onderstaande opsomming geeft aan welke gemeenten meedoen aan welke onderdelen van de inkoop. Een gemeente uit onze regio die op dit moment nog niet meedoet aan één of meerdere domeinen kan op een later moment alsnog instappen. Dit is mogelijk zonder aanpassing van de dan geldende raamovereenkomst.

Voor Jeugd: Apeldoorn, Brummen, Hattem, Heerde, Epe, Lochem, Voorst, Zutphen
Voor Wmo: Apeldoorn, Brummen, Hattem, Heerde, Epe, Lochem, Voorst, Zutphen
Voor MO-BW: Apeldoorn, Brummen, Hattem, Heerde, Epe, Voorst

Totstandkoming raamovereenkomst

Wij zijn ervan overtuigd dat we de inkoop van zorg in gezamenlijkheid moeten inrichten, met zorgaanbieders en cliënten. Daarom hebben we in de voorbereiding op de integrale raamovereenkomst gekozen voor een dialooggerichte aanpak via marktconsultaties en ruime inspraakperiodes. In 2017 en 2018 hebben uitgebreide marktconsultaties plaatsgevonden waar zorgaanbieders hebben meegedacht over de inkoop van zorg vanaf 2019. Zowel gecontracteerde als niet-gecontracteerde aanbieders konden deelnemen aan de fysieke en digitale overlegtafels. Ook adviesraden sociaal domein en cliëntenraden hebben bijgedragen.

Tijdens deze consultaties is met elkaar gesproken over de invulling van integrale en niet-integrale zorgproducten, jeugdbescherming & jeugdreclassering, resultaatsturing, administratieprotocol en algemene voorwaarden.
Bij het bepalen van reële tarieven zijn zorgaanbieders nauw betrokken geweest. Met een uitgebreid kostprijsonderzoek is uitgevraagd hoe de tarieven van aanbieders zijn opgebouwd. Dit onderzoek vormde de basis voor de berekening van de tarieven vanaf 2019.

De inkoopnota vindt u hier. >

Presentaties, notulen en andere gepubliceerde documenten tijdens dit proces zijn op te vragen via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Samenwerking tussen:

Blijf op de hoogte

Copyright 2017 - Zorgregio Midden-IJssel/Oost-Veluwe | ontwerp en realisatie: Kommotiv