Als een moeder met haar vijf kinderen op straat belandt. Wat doe je dan? De kinderen uit huis plaatsen? Of probeer je het gezin samen op te vangen.

In de nieuwe campagne Watzoujijdoen? vertellen jeugd- en kinderbeschermers over de dilemma’s die zij iedere dag tegenkomen. Kijk voor meer informatie over het werk van de 5.200 kind- en jeugdbeschermers op www.watzoujijdoen.nl

Over de campagne 

Afgelopen week is de landelijke campagne ‘Wat zou jij doen’ gestart. De campagne is een gezamenlijk initiatief van de jeugd- en kinderbeschermers van Nederland. Het doel is duidelijkheid en begrip creëren voor het mooie vak dat jeugdbescherming heet: “We willen dat alle kinderen in Nederland veilig opgroeien. Meestal kunnen gezinnen hier zelf voor zorgen, maar soms lukt dat niet. Dan gaan jeugd- en kinderbeschermers aan de slag. Samen met het gezin kijken zij hoe de veiligheid weer in huis gebracht kan worden. Dat is prachtig, maar pittig werk vol dilemma’s. In deze publiekscampagne vertellen jeugd- en kinderbeschermers wie ze zijn en welke dilemma’s ze tegenkomen. En stellen ze de vraag: ‘Wat zou jij doen?’”.

In campagnevideo’s op watzoujijdoen.nl delen jeugd- en kinderbeschermers dilemma’s uit hun dagelijks werk. ‘Kan een moeder zonder huis zorgen voor haar vijf kinderen?’, vraagt jeugdbeschermer Saphira zich af. Jeugdbeschermer Roos zet ons voor het volgende dilemma: ‘Wat doe je als een kind vertelt dat mama poedersuiker eet met haar neus?’ Ook jeugdreclasseerder Tamme staat in dubio: ‘Hoe geef je een jongen die een zwaar delict heeft gepleegd een tweede kans?’ 

Delen

Voor de campagne worden verschillende social media kanalen ingezet (zoals Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn), online nieuwssites en vakbladen, magazines en abri’s op NS-stations. 
Via uw eigen communicatiekanalen kunt u de campagne onder de aandacht brengt. Via deze online toolkit heeft u toegang tot alle materialen. Ook kunnen social posts gedeeld worden op LinkedIn of Instagram.  

Samenwerking tussen