Met MijnHulpvraag krijgt de inwoner van de gemeente Apeldoorn toegang tot zijn of haar persoonlijke dossier.

MijnHulpvraag is vanaf 21 oktober 2024 toegankelijk voor inwoners van Apeldoorn die ondersteuning ontvangen vanuit Samen055 en/of het CJG, op het gebied van rondkomen, leven, ontmoeten en opvoeden. De contactpersoon van de inwoner binnen Samen055 en/of het CJG, vraagt de inwoner bij het inzetten van ondersteuning of toegang tot MijnHulpvraag gewenst is. Met MijnHulpvraag krijgen inwoners meer regie op hun eigen gegevens door digitale dienstverlening toegankelijk te maken. Het is een beveiligde, digitale omgeving, vergelijkbaar met MijnOverheid.nl. Alles veilig en overzichtelijk op één plek.

Samen 055

Samen055 zorgt er in Apeldoorn voor dat inwoners op de plek komen waar zij de hulp krijgen die zij nodig hebben. Zij kunnen bij Samen055 terecht met vragen over rondkomen, leven, ontmoeten en opvoeden. Inwoners kunnen op een Samen055-locatie op het inloopspreekuur of op afspraak direct worden geholpen. Dit betekent dat de inwoner niet zelf op zoek hoeft naar de juiste instantie, maar één aanspreekpunt krijgt.

Wat ziet een inwoner in MijnHulpvraag

In MijnHulpvraag ziet de inwoner de volgende onderwerpen:

  • Afspraken en notities die de contactpersoon heeft aangemaakt
  • Contactpersoon en contactgegevens
  • Ondersteuningsplannen en beschikkingen
  • De hulp die de inwoner ontvangt en van welke aanbieder

Toegankelijkheid voor inwoners

Digitale dienstverlening kan lastig zijn voor inwoners die minder digitaal vaardig zijn. Daarom is de toegankelijkheid van MijnHulpvraag continu een belangrijk aandachtspunt, nu en in de doorontwikkeling. Het uitgangspunt is dat MijnHulpvraag gebruiksvriendelijk is: informatie is makkelijk vindbaar, actueel, op maat en consistent. Er wordt gestreefd naar digitale dienstverlening waar het kan, en persoonlijk contact waar nodig en gewenst.

Wil je meer weten?

Neem contact op via Samen055.

Samenwerking tussen