Met dit bericht informeren we u als zorgaanbieder over de informatiebijeenkomst van 12 september jl., de planning van de inkoopprocedure en de reacties op de concept-inkoopstrategie.
Informatiebijeenkomst nieuwe inkoop Jeugdhulp
Op 12 september jl. heeft de informatiesessie plaatsgevonden voor de nieuwe inkoop voor Jeugdhulp. Hierbij delen wij de presentatie die is gegeven in het plenaire deel en een overzicht van de aandachtspunten die door de aanwezige zorgaanbieders aan ons in de vier dialoogsessies zijn meegegeven. Deze aandachtspunten worden meegenomen bij de verdere uitwerking van de inkoopdocumenten.
Planning inkoopprocedure
In de presentatie is ook een voorlopige planning opgenomen van de inkoopprocedure die voor Jeugdhulp start in januari 2025. In de voorlopige planning is nog geen rekening gehouden met de voorjaarsvakantie. We hebben de toezegging gedaan om zo mogelijk in de planning rekening te houden met deze vakantieperiode. Gecontracteerde zorgaanbieders ontvangen in november 2024 een aangepaste planning. In november zal ook inzicht worden gegeven welke documenten en bewijsmiddelen door u als zorgaanbieder moeten worden aangeleverd bij de start van de inkoopprocedure. Op deze wijze kunt u zich tijdig voorbereiden om deze documenten ook op tijd aan te kunnen leveren.
Reacties op concept-inkoopstrategie
Zorgaanbieders hebben tot en met 15 september jl. kunnen reageren op de concept-inkoopstrategie. Hierop zijn veel reacties en vragen binnengekomen. Deze reacties worden momenteel verwerkt en binnenkort ook gepubliceerd op deze website.